OGŁOSZENIE
O OTWARTYM NABORZE PARTNERÓW
Gmina Ropa na podstawie Art. 33 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów
w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. 2014 poz. 1146) ogłasza otwarty nabór partnera spoza sektora finansów publicznych do realizacji projektów
w obszarze edukacji.
I. Cel partnerstwa/projektów:
- Wspólna realizacja działań w ramach wspólnie przygotowanych wniosków projektowych, służących celowi tematycznemu 10. Inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności i uczenia się przez całe życie
- Cele ogólne projektów będą przyczyniać się do realizacji celów szczegółowych PO WER lub RPO woj. małopolskiego w zakresie następujących Priorytetów Inwestycyjnych:
- PI 10i ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz zapewnianie równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających ponowne podjęcie kształcenia i szkolenia
- PI 10 iii wyrównywanie dostępu do uczenia się przez całe życie o charakterze formalnym, nieformalnym i pozaformalnym wszystkich grup wiekowych, poszerzanie wiedzy, podnoszenie umiejętności i kompetencji siły roboczej oraz promowanie elastycznych ścieżek kształcenia,
w tym poprzez doradztwo zawodowe i potwierdzanie nabytych kompetencji - PI 10 iv lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwianie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami
II. Zakresy tematyczne projektów:
- Przedsięwzięcia i działania służące rozwijaniu, kształtowaniu, podnoszeniu u uczniów kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz rozwój indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Przedsięwzięcia i działania zwiększające zdolności do zatrudnienia uczniów szkół i placówek oświatowych kształcenia zawodowego i ogólnego
- Inne związane z realizacją Priorytetów Inwestycyjnych wymienionych w punkcie I.2 odpowiadające na zdiagnozowane potrzeby Grupy Docelowej projektu.
Potencjalny partner może przedstawić ofertę na poszczególne tematy.
III. Grupa docelowa projektów
Szczegółowa charakterystyka grupy zostanie określona na etapie tworzenia wniosku o dofinansowanie.
IV. Wymagania wobec partnera:
- Zgodność profilu działania potencjalnego partnera z obszarami interwencji projektu wskazanymi w punkcie II oraz celami partnerstwa.
- Przedstawienie opisu koncepcji udziału potencjalnego partnera w projekcie wg punktu VI. ppkt.9.
- Zgodność oferowanego wkładu potencjalnego partnera w realizację celu partnerstwa.
- Doświadczenia w opracowywaniu i realizacji projektów o podobnym charakterze, w tym: doświadczenie w realizacji projektów partnerskich z podmiotami z sektora finansów publicznych.
- Uczestnictwo w realizacji projektu na każdym jego etapie, co oznacza również wspólne przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu oraz wspólne zarządzanie projektem, przy czym partner może uczestniczyć w realizacji tylko części zadań w projekcie.
- Wniesienie do projektu zasobów ludzkich (w tym potencjału kadrowego zaangażowanego w realizację projektu), organizacyjnych, technicznych lub finansowych.
- Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na prawidłowe wykonanie zadań w projekcie.
V. Kryteria wyboru:
- Zgodność działania potencjalnego partnera z celami partnerstwa - brak zgodności skutkuje odrzuceniem oferty.
- Oferowany wkład partnera w realizację projektu i jego zgodność z celami partnerstwa – max. 20 pkt.
Ocenie podlegać będą:
a/ zasoby organizacyjne i techniczne oceniane pod kątem realizacji przedmiotowego projektu/ -ów – max 10 pkt.
b/ Zasoby ludzkie wraz z opisem ich kwalifikacji i doświadczenia: – max 10 pkt.:
- za wykazanie min. 2 osób, które posiadają doświadczenie w realizacji projektów współfinansowanych ze środków EFS – 5 pkt
- za wykazanie min. 3 osób, które posiadają doświadczenie w realizacji projektów współfinansowanych ze środków EFS, w tym min. 1 osoby, która posiada kwalifikacje związane z funduszami unijnymi, zarządzania projektami (np. studia, szkolenia) – 10 pkt
- Doświadczenie partnera w realizacji projektów o podobnym charakterze – max 20 pkt.:
a) za udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów partnerskich, w tym
z podmiotami sektora finansów publicznych – max 10 pkt.
– 2 realizowane i pozytywnie rozliczone projekty w okresie ostatnich 3 lat (liczone od dnia złożenia oferty) – 5 pkt.,
- 3 i więcej realizowanych i pozytywnie rozliczonych projektów w okresie ostatnich 3 lat (liczone od dnia złożenia oferty) – 10 pkt
b) za udokumentowane doświadczenie w realizacji co najmniej 3 usług zawierających elementy wsparcia, tj. szkolenia/ kursy i/lub doradztwo zawodowe i/lub praktyki których bezpośrednimi odbiorcami była młodzież/ uczniowie – 10 pkt.
- Jakość koncepcji realizacji projektu partnerskiego, adekwatność proponowanego wsparcia do potrzeb grup docelowych, sposób Zarządzania Projektem/ zaangażowanie Partnera w realizację projektu wraz z przedstawieniem propozycji podziału zadań i podaniem szczegółowego budżetu dla danego zadania – 40 pkt
VI. Wymagane dokumenty:
- Dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (wyciąg z KRS lub innej właściwej ewidencji, uwzględniająca stan faktyczny na moment złożenia oferty)
- Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku, gdy umowę będą podpisywały osoby inne niż uprawnione do reprezentacji zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym lub innym rejestrem)
- Zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami wobec Urzędu Skarbowego
- Zaświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i inne wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- Oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publicznoprawnych ani wobec innych podmiotów
- Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)
- Oświadczenie o braku powiązań w rozumieniu Załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z dnia 26.06.2014 r.).
- Opis dotychczasowej działalności kandydata na Partnera uwzględniający jego dotychczasowe osiągnięcia, tj.:
- dokumenty/oświadczenia, iż Podmiot posiada doświadczenie w realizacji projektów o podobnym charakterze. Projekt o podobnym charakterze oznacza spełnienie przez potencjalnego partnera wymagań opisanych poniżej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert:
- co najmniej 3 usługi zawierające elementy wsparcia, tj. szkolenia/ kursy kwalifikacyjne i/lub doradztwo zawodowe i/lub praktyki których bezpośrednimi odbiorcami była młodzież, uczniowie
- realizacja i pozytywnie rozliczone 2 projektów partnerskich, w tym z podmiotami sektora finansów publicznych w okresie ostatnich 3- lat (liczone od dnia złożenia oferty)
b) dokumenty potwierdzające, iż Podmiot osiągnął skuteczność, co oznacza podpisanie umowy z odpowiednią Instytucją – przygotowanie co najmniej 2 projektów ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki indywidualnie lub jako Partner
9. Opis koncepcji udziału potencjalnego partnera w projekcie zawierający:
a) opis planowanych działań w projekcie z podaniem szczegółowego budżetu dla danego zadania
b) sposób Zarządzania Projektem/ zaangażowanie Partnera w realizację projektu
c) Informację o posiadanych zasobach kadrowych zapewniających wykonanie projektu wraz z CV osób kluczowych po stronie Partnera, w tym odpowiedzialnych za realizację zadeklarowanych działań projektowych oraz wskazanie czynności, jakie będą realizować w projekcie
10. Dokument potwierdzający: wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
11. Dokumenty finansowe lub zaświadczenie z banku, iż Podmiot znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłową realizację zadań określonych w projekcie, tj. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 1 200 000,00 złotych
Dokumenty, o których mowa punkcie V., mogą zostać złożone w formie kserokopii potwierdzonych przez Oferenta za zgodność z oryginałem zgodnie ze sposobem reprezentacji.
VII. Termin i sposób składania ofert
- Ofertę należy złożyć na piśmie pod rygorem nieważności
- Oferta wraz z załącznikami (wskazanymi w punkcie V) musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w imieniu podmiotu składającego ofertę.
- Oferta, która nie spełnia wymagań formalnych lub oferta, do której nie dołączono wszystkich wymaganych załączników podlega odrzuceniu i nie będzie rozpatrywana pod względem merytorycznym
- Oferty partnerstwa należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Oferta partnerstwa w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze nr 1/16” należy składać lub nadsyłać do dnia 30.05.2016r. (co najmniej 21 dni od dnia ogłoszenia naboru) do godziny 9.00 w sekretariacie Urzędu Gminy Ropa 733, 38-312 Ropa. Liczy się moment wpływu oferty do Urzędu Gminy Ropa.
- Oferty złożone po tym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.05.2016r. o godzinie 10.00.
- Wyniki naboru zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.ropa.iap.pl do dnia 3 czerwca 2016r.
Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami jest: Stefan Kłapyk, tel. 18/353-41-84, e-mail: zopo@ropa.iap.pl
Na terenie gminy Ropa funkcjonują 3 szkoły podstawowe, 1 gimnazjum, 2 placówki nauczania przedszkolnego. Gimnazjum jest wyposażone w nowoczesną halę sportową, pozostałe szkoły nie posiadają sal sportowych. Przy szkole Podstawowej nr 1 znajduje się stadion sportowy, natomiast we wsi Łosie znajduje się małe boisko sportowe.
GIMNAZJUM
w Ropie
www.gimropa.org
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1
im. Karpackiego Oddziału Straży Granicznej
w Ropie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2
im. Marii Konopnickiej
w Ropie
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY
Szkoła Podstawowa
w Łosiu
Informacje o realizacji Projektu “Szkoły z widokiem na przyszłość” w szkołach gminy Ropa znajdą Państwo na stronie