W związku z ogłoszeniem przez Prezesa Rady Ministrów stanu zagrożenia epidemicznego, a potem stanu epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 oraz zgodnie z rozporządzeniami Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego i resortowymi Ministra Edukacji Narodowej od 12 marca (obecnie do 26 kwietnia) odwołane są zajęcia w szkołach.
12 i 13 marca szkoły i placówki oświatowe prowadziły wyłącznie zajęcia opiekuńcze dla dzieci i młodzieży, którym rodzice nie mogli zapewnić opieki; od 16 marca do 24 marca - zajęcia dydaktyczne służące poszerzaniu wiadomości i umiejętności już przekazanych, powtarzanie materiału, uzupełnianie wiedzy o różnego rodzaju ciekawostki. Nauczyciele w ramach zdalnego nauczania polecali uczniom bezpieczne, darmowe strony internetowe, na których mogli rozwiązywać samosprawdzające quizy i ćwiczenia, oglądnąć ciekawe filmy przedmiotowe, ekranizacje obowiązkowych lektur szkolnych, sięgnąć do lektur w formie pisanej lub e-booków.
Od 25 marca nauczyciele rozpoczęli realizację podstawy programowej z poszczególnych zajęć edukacyjnych, wykorzystując w tym celu bezpieczne narzędzia technologii informacyjno- komunikacyjnej. W swojej pracy korzystają z materiałów do samodzielnej pracy przygotowanych przez wydawnictwa oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej (np. epodręczniki.pl). Z uczniami komunikują się za pomocą strony internetowej szkoły, innych bezpiecznych komunikatorów, platformy edukacyjnej MOODLE, na której można umieszczać ćwiczenia, testy, notatki lekcyjne, linki do filmów. Szkoły zakupiły również licencję pakietu Microsoft Office 365 A1 dla uczniów oraz nauczycieli. Program umożliwia bezpośredni kontakt z nauczycielem, zadawanie pytań, na które uczniowie natychmiast otrzymują odpowiedź, prowadzenie dialogu dydaktycznego, bezpośredni nadzór nad skupieniem uwagi ucznia i pewność, że zrozumiał dane zagadnienie. Program ułatwia również możliwość bezpiecznej równoczesnej pracy z dużą grupą. Pozwala też na planowanie działań, pracę w "chmurze", prowadzenie on-line lekcji w trybie audio-wideo i wykorzystanie, szczególnie na zajęciach z przedmiotów przyrodniczych, tabletu graficznego.
Nauczyciele specjaliści konsultują się ze sobą w związku z realizacją podstawy programowej. Udzielają wsparcia rodzicom i są z nimi w stałym kontakcie. Wychowawcy udzielają porad i konsultacji drogą mailową oraz prowadzą godziny z wychowawcą w swoich klasach. Dzięki współpracy wszystkich uczących i monitorowaniu zdalnego nauczania przez dyrektorów szkół problemy zgłaszane przez rodziców są na bieżąco rozwiązywane. Ósmoklasiści wzięli udział w zdalnym próbnym egzaminie z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego, co świadczy o dorosłości ich samych, zrozumieniu rodziców oraz zaangażowaniu nauczycieli poszczególnych przedmiotów i wychowawców. Na stronie internetowej szkół, na bieżąco aktualizowanej, pedagog szkolny zamieszcza materiały dla rodziców i uczniów na temat : "Jak radzić sobie ze stresem i emocjami?" , "Jak bezpiecznie poruszać się w sieci?", "Jak motywować dzieci i organizować im naukę w domu?". Uruchomiony też został numer telefonu do pilnego kontaktu oraz podany wykaz instytucji wspierających dzieci i rodziców.