Do Wszystkich Wykonawców nr sprawy: ZPD.271.1.2019
dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację usługi pn. ,,Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Ropa w 2019r.”
WYJASNIENIE TREŚCI SIWZ
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018, poz.1986 ze zm.), Zamawiający udziela wyjaśnień do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację usług pn.: ,,Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Ropa w 2019r.”
Pytanie nr 1
Proszę o udzielenie informacji dotyczącej zapisów pkt 3.2 ust. 1 SIWZ tj. Zagospodarowanie odpadów komunalnych należy wykonywać w sposób uwzględniający poniższe warunki: przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej (a w przypadku braku regionalnej do zastępczej regionalnej) instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego.
Czy Zamawiający wymaga od Wykonawcy przekazywania zmieszanych odpadów w danym dniu po każdorazowej zbiórce czy jednak odpady te mogą być (tak jak w roku bieżącym oraz latach ubiegłych) gromadzone w PSZOK Zamawiającego (działka numer 1799) w pojemnikach tam się znajdujących i raz na jakiś czas wywożone?
Odpowiedź nr 1
Odpady zmieszane należy po każdorazowej zbiórce przekazywać do uprawnionego podmiotu.
Pytanie nr 2
Jeśli mogą być tam gromadzone to czy Zamawiający posiada odpowiednie zezwolenia na gromadzenie odpadów zmieszanych w tym miejscu?
Odpowiedź nr 2
Odpady nie mogą być gromadzone.